Οκτ 6

Καταιγισμός ψεμάτων του κ. Τσίπρα στους συνταξιούχους - Τηρεί τα προσωπικά του ήθη και έθιμα

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Νέος καταιγισμός ψεμάτων από τον κ. Τσίπρα στις οργανώσεις των συνταξιούχων. Συνεχίζει να τηρεί τα γνωστά του ήθη και έθιμα στον πολιτικό του λόγο! Δεν φτάνει που η κυβέρνησή του με το νόμο Κατρούγκαλου και άλλες παρεμβάσεις έκανε 17 διαφορετικές περικοπές στις συντάξεις, σήμερα με θράσος παριστάνει και τον τιμητή.

Μίλησε εκ νέου για 13η σύνταξη, όταν η κυβέρνηση με τέσσερις διαφορετικές θετικές παρεμβάσεις για τους συνταξιούχους (οριζόντια αύξηση μετά από 12 χρόνια, κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, έκτακτο επίδομα για τους χαμηλοσυνταξιούχους και νέες αυξήσεις βάσει του νόμου Βρούτση) τους στηρίζει αποδεδειγμένα, έτσι ώστε η μεγάλη πλειονότητα από 1ης.1.2023 να έχουν όφελος που θα ισοδυναμεί με μία 13η σύνταξη και κάποιοι ακόμα μεγαλύτερο.

Βρήκε στη φαντασία του έναν αριθμό 70 δισεκατομμύρια θεωρώντας ότι δήθεν τόσο θα είναι το κόστος σε σχέση με τους ατομικούς κουμπαράδες για τις επικουρικές συντάξεις των νέων, ενώ το πραγματικό κόστος θα είναι 120 εκατ. ευρώ το χρόνο και εφέτος δεν ήταν ούτε 40 εκατομμύρια, προκειμένου οι νέοι να πάρουν μεγαλύτερες συντάξεις. Προφανώς ο κ. Τσίπρας δεν θέλει να υπάρξει αυτή η στήριξη για τους νέους ανθρώπους.

Διαστρέβλωσε εκ νέου αυτά που είχε υποστηρίξει ο Πρωθυπουργός για τα αναδρομικά των συνταξιούχων, παρ’ ότι ήδη ως απάντηση έχουμε κυκλοφορήσει το βίντεο από την ομιλία του Πρωθυπουργού στη Βουλή στο οποίο αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση για τα αναδρομικά έχει κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο δεσμεύτηκε το 2020 και ο κ. Τσίπρας – έκπληξη! – λέει για μια ακόμη φορά ψέματα.

Ξιφούλκησε, στο ίδιο πλαίσιο, ακόμη και εναντίον της «προσωπικής διαφοράς» την οποία ο ίδιος θέσπισε με το νόμο Κατρούγκαλου. Πόσο πολιτικό θράσος χρειάζεται για να μιλάει κανείς με αυτόν τον τρόπο;

Μίλησε επίσης για διόγκωση (!) τάχα του προβλήματος των εκκρεμών συντάξεων επιστρατεύοντας με πρωτοφανές θράσος διάφορα ψευδή στοιχεία, ενώ όλοι γνωρίζουν ότι είμαστε στην τελική ευθεία για την επίλυση του θέματος των εκκρεμών κύριων συντάξεων που μας κληροδότησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του κράτους προς τους εν αναμονή συνταξιούχους τον Ιούλιο του 2019 ήταν 487 εκατομμύρια και σήμερα μόνο 40. Τα μαθηματικά του ΣΥΡΙΖΑ είναι πράγματι αξεπέραστα!

Εν πάση περιπτώσει οι συνταξιούχοι δεν έχουν κοντή μνήμη. Ξέρουν πολύ καλά ότι η κυβέρνηση Τσίπρα τους έκανε μόνο περικοπές, με την εξαίρεση του προεκλογικού επιδόματος του 2019, ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει δώσει μόνο αυξήσεις (αύξηση μέχρι και 7% για τους συνταξιούχους με ασφαλιστικό βίο άνω των 30 ετών με το νόμο Βρούτση, μείωση της παρακράτησης από 60 σε 30% για τους εργαζόμενους συνταξιούχους, μείωση του φόρου εισοδήματος από το 22% στο 9% στο κατώτερο κλιμάκιο, έκτακτα επιδόματα για τους χαμηλοσυνταξιούχους και φυσικά οι τέσσερις αυξήσεις που θα δοθούν από 1.1.2023). Όσες προσπάθειες και αν κάνει ο κ. Τσίπρας να τους εξαπατήσει, το μόνο αποτέλεσμα για τον ίδιον θα είναι να βουλιάξει ακόμη περισσότερο στο τέλμα της αναξιοπιστίας του».

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 
Οκτ 6

Καταιγισμός ψεμάτων του κ. Τσίπρα στους συνταξιούχους - Τηρεί τα προσωπικά του ήθη και έθιμα

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Νέος καταιγισμός ψεμάτων από τον κ. Τσίπρα στις οργανώσεις των συνταξιούχων. Συνεχίζει να τηρεί τα γνωστά του ήθη και έθιμα στον πολιτικό του λόγο! Δεν φτάνει που η κυβέρνησή του με το νόμο Κατρούγκαλου και άλλες παρεμβάσεις έκανε 17 διαφορετικές περικοπές στις συντάξεις, σήμερα με θράσος παριστάνει και τον τιμητή.

Μίλησε εκ νέου για 13η σύνταξη, όταν η κυβέρνηση με τέσσερις διαφορετικές θετικές παρεμβάσεις για τους συνταξιούχους (οριζόντια αύξηση μετά από 12 χρόνια, κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, έκτακτο επίδομα για τους χαμηλοσυνταξιούχους και νέες αυξήσεις βάσει του νόμου Βρούτση) τους στηρίζει αποδεδειγμένα, έτσι ώστε η μεγάλη πλειονότητα από 1ης.1.2023 να έχουν όφελος που θα ισοδυναμεί με μία 13η σύνταξη και κάποιοι ακόμα μεγαλύτερο.

Βρήκε στη φαντασία του έναν αριθμό 70 δισεκατομμύρια θεωρώντας ότι δήθεν τόσο θα είναι το κόστος σε σχέση με τους ατομικούς κουμπαράδες για τις επικουρικές συντάξεις των νέων, ενώ το πραγματικό κόστος θα είναι 120 εκατ. ευρώ το χρόνο και εφέτος δεν ήταν ούτε 40 εκατομμύρια, προκειμένου οι νέοι να πάρουν μεγαλύτερες συντάξεις. Προφανώς ο κ. Τσίπρας δεν θέλει να υπάρξει αυτή η στήριξη για τους νέους ανθρώπους.

Διαστρέβλωσε εκ νέου αυτά που είχε υποστηρίξει ο Πρωθυπουργός για τα αναδρομικά των συνταξιούχων, παρ’ ότι ήδη ως απάντηση έχουμε κυκλοφορήσει το βίντεο από την ομιλία του Πρωθυπουργού στη Βουλή στο οποίο αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση για τα αναδρομικά έχει κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο δεσμεύτηκε το 2020 και ο κ. Τσίπρας – έκπληξη! – λέει για μια ακόμη φορά ψέματα.

Ξιφούλκησε, στο ίδιο πλαίσιο, ακόμη και εναντίον της «προσωπικής διαφοράς» την οποία ο ίδιος θέσπισε με το νόμο Κατρούγκαλου. Πόσο πολιτικό θράσος χρειάζεται για να μιλάει κανείς με αυτόν τον τρόπο;

Μίλησε επίσης για διόγκωση (!) τάχα του προβλήματος των εκκρεμών συντάξεων επιστρατεύοντας με πρωτοφανές θράσος διάφορα ψευδή στοιχεία, ενώ όλοι γνωρίζουν ότι είμαστε στην τελική ευθεία για την επίλυση του θέματος των εκκρεμών κύριων συντάξεων που μας κληροδότησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του κράτους προς τους εν αναμονή συνταξιούχους τον Ιούλιο του 2019 ήταν 487 εκατομμύρια και σήμερα μόνο 40. Τα μαθηματικά του ΣΥΡΙΖΑ είναι πράγματι αξεπέραστα!

Εν πάση περιπτώσει οι συνταξιούχοι δεν έχουν κοντή μνήμη. Ξέρουν πολύ καλά ότι η κυβέρνηση Τσίπρα τους έκανε μόνο περικοπές, με την εξαίρεση του προεκλογικού επιδόματος του 2019, ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει δώσει μόνο αυξήσεις (αύξηση μέχρι και 7% για τους συνταξιούχους με ασφαλιστικό βίο άνω των 30 ετών με το νόμο Βρούτση, μείωση της παρακράτησης από 60 σε 30% για τους εργαζόμενους συνταξιούχους, μείωση του φόρου εισοδήματος από το 22% στο 9% στο κατώτερο κλιμάκιο, έκτακτα επιδόματα για τους χαμηλοσυνταξιούχους και φυσικά οι τέσσερις αυξήσεις που θα δοθούν από 1.1.2023). Όσες προσπάθειες και αν κάνει ο κ. Τσίπρας να τους εξαπατήσει, το μόνο αποτέλεσμα για τον ίδιον θα είναι να βουλιάξει ακόμη περισσότερο στο τέλμα της αναξιοπιστίας του».

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 
Οκτ 6

48 χρόνια στη σωστή πλευρά της Ιστορίας - άρθρο στην ιστοσελίδα mononews.gr

Σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια βλέπουμε κόμματα άλλοτε κραταιά να χάνουν σημαντικό μέρος της επιρροής τους ή σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και να εξαφανίζονται από τον πολιτικό χάρτη. Η Νέα Δημοκρατία, όχι μόνο αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα αυτό, αλλά, 48 ολόκληρα χρόνια μετά την ίδρυσή της, είναι ένα από τα ισχυρότερα, αν όχι το ισχυρότερο, κεντροδεξιό κόμμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Υπάρχει λόγος γι’ αυτή την αντοχή. Οι Έλληνες έχουν άλλωστε αποδείξει ότι, όχι μόνο δεν διστάζουν να “μαυρίσουν” ένα κόμμα, αλλά ακόμη και να οδηγήσουν πρώην κυβερνητικά κόμματα στις θέσεις της ελάσσονος αντιπολίτευσης. 

Ποιος είναι, λοιπόν, ο λόγος της αντοχής της Νέας Δημοκρατίας; Τον εντοπίζω στο γεγονός ότι κράτησε, παρά τα όποια λάθη, ένα μέτρο στην πολιτική της. Δεν λειτούργησε ως κόμμα θαυματοποιών και πολιτικών Αϊ Βασίληδων. Ενώ, ταυτόχρονα, συνδύασε την εθνική ευθύνη με την προσαρμογή στις εξελίξεις της νέας εποχής. 

Τα βασικά στοιχεία αυτής της πολιτικής προσέγγισης της Νέας Δημοκρατίας εντοπίζονται σε μία παράγραφο της ιδρυτικής της διακήρυξης: “Νέα Δημοκρατία είναι η κίνηση που επιλέγει και συντηρεί από την παράδοση μόνον όσα ο χρόνος απέδειξε σωστά και χρήσιμα. Και προχωρεί διαρκώς με μεγάλα, τολμηρά αλλά και ασφαλή βήματα στις νέες διαρκώς εξελισσόμενες συνθήκες». 

Εμπνεόμαστε, δηλαδή, από τη μια πλευρά από τις διαχρονικές αξίες που ενέπνευσαν το κόμμα όταν ιδρύθηκε. Αξίες όπως η ελευθερία, η δημοκρατία, η Ελλάδα της Ευρώπης, η ιδιωτική πρωτοβουλία και η κοινωνική δικαιοσύνη. Και, φυσικά, η αλήθεια, η σοβαρότητα και η αξιοπιστία. Είναι παρακαταθήκες του Κωνσταντίνου Καραμανλή που χαρακτηρίζουν και τη σημερινή διακυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. 

Ταυτόχρονα όμως με το σεβασμό σε αυτές τις διαχρονικές αξίες, κατανοούμε ότι ο κόσμος γύρω μας αλλάζει με μεγάλες ταχύτητες. Και ότι για να εκμεταλλευτούμε καλύτερα τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, απαιτείται από εμάς να προσαρμοστούμε στις τάσεις της εποχής. Να αναζητήσουμε πολιτικές που απαντούν στις οικονομικές, τις τεχνολογικές, τις κοινωνικές και τις περιβαλλοντικές εξελίξεις της νέας εποχής. 

Αυτό κάνει η Νέα Δημοκρατία με μία σειρά από πολιτικές που εφαρμόζει στη φορολογία, στο περιβάλλον, στην παιδεία, στην υγεία, στην εργασία, στην ασφάλιση. 

Είναι πολιτικές οι οποίες με ένα πνεύμα κοινής λογικής και με βάση αυτά που ισχύουν στις άλλες προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, απαντούν στις ανάγκες της μεγάλης πλειονότητας των Ελλήνων. Πολιτικές που βάζουν στο επίκεντρο τον πολίτη και το στόχο η πατρίδα μας να βρεθεί στην κορυφή των ευρωπαϊκών χωρών. Αλλά επιτρέπουν και στη Νέα Δημοκρατία να θεωρείται ένα κόμμα που βρέθηκε στη σωστή πλευρά της Ιστορίας! 

Οκτ 3

Περίπου 9 στους 10 συνταξιούχους θα δουν αυξήσεις - συνέντευξη στην ιστοσελίδα libre.gr

Εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη για τα θέματα της επικαιρότητας (υποκλοπές, οικονομία, ελληνοτουρκικά) αλλά και για τα θέματα που άπτονται της αρμοδιότητάς του παραχωρεί στο libre ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Πολιτικής Κωστής Χατζηδάκης.

Ο κ. Χατζηδάκης για τις εκκρεμείς συντάξεις εξηγεί ότι βάσει στοιχείων “βρισκόμαστε στα τελευταία μέτρα της διαδρομής. Διότι έχει εκδοθεί το 97% των εκκρεμών κύριων συντάξεων”, αναφέρεται στις αυξήσεις των συντάξεων και ποιους αφορούν, διευκρινίζει τι σημαίνει η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για επαναφορά στο δημόσιο, ενώ δεν διστάζει να αναφερθεί στην Ολυμπιακή και τη Λάρκο.

“… δεν έχω αρνηθεί να χειριστώ, πράγματι δύσκολες αποστολές” αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τέλος, τοποθετείται και για τα ελληνοτουρκικά επισημαίνοντας τις κόκκινες γραμμές της χώρας που αφορούν την αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας.

Κύριε υπουργέ, πού βρισκόμαστε με τις εκκρεμείς κύριες συντάξεις; Είναι ένα θέμα που απασχολεί χιλιάδες ανθρώπους.

Βρισκόμαστε στα τελευταία μέτρα της διαδρομής. Διότι έχει εκδοθεί το 97% των εκκρεμών κύριων συντάξεων. Το αποδεικνύουν τα στοιχεία του Αυγούστου: Έχουν μηδενιστεί τα έτη 2016, 2017, 2018 και 2019. Για το 2020 έχει εκδοθεί το 97%. Και για το 2021 το 91% (με την εξαίρεση φυσικά όσων χρωστούν πάνω από το όριο ή έχουν νομικές περιπλοκές).

Στο 85% των αιτήσεων που υποβλήθηκαν μέχρι τον Μάιο 2022 έχει εκδοθεί ήδη σύνταξη. Κάτι που σημαίνει ότι οι συντάξεις αυτές εκδίδονται, σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμη και σε 60 ημέρες! Ως αποτέλεσμα, οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις ανέρχονταν σε 31.000. Από αυτές οι περίπου 15.000 αφορούν συντάξεις Δημοσίου. Και βρίσκεται σε εξέλιξη ένα ειδικό σχέδιο άμεσης, αυτοματοποιημένης έκδοσής τους, σε συνεργασία με την Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ενώ περίπου 20.000 ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις κρίνονται ως ανελαστικές ή εν δυνάμει απορριπτικές.

Μέσα σε ένα οκτάμηνο (Ιανουάριος-Αύγουστος 2022) εκδόθηκαν 188.000 συντάξεις. Δηλαδή, 25.000 περισσότερες συντάξεις από όσες εκδόθηκαν ολόκληρο το 2020. Και 65.000 περισσότερες από ολόκληρο 2019! Αυτός είναι και ο λόγος που κανείς πλέον δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι το ζήτημα οδεύει το αμέσως επόμενο διάστημα προς την οριστική επίλυσή του. Το αναγνωρίζουν πρώτοι από όλους οι συνταξιούχοι που έλαβαν τη σύνταξή τους! Προχωρούμε, λοιπόν, με την ίδια αποφασιστικότητα, στην τελική επίθεση για την έκδοση όσων κύριων συντάξεων απομένουν!

 

Έχετε ανακοινώσει αυξήσεις των συντάξεων από τη νέα χρονιά. Ποιους αφορούν;

Όπως είχαμε δεσμευθεί- το προέβλεπε άλλωστε και η σχετική νομοθεσία- προχωρούμε σε "ξεπάγωμα" των αυξήσεων σε όλες τις συντάξεις μετά από 12 χρόνια.

Είχε μεσολαβήσει, βεβαίως, σειρά άλλων θετικών παρεμβάσεων μέχρι τώρα όπως οι αυξήσεις έως 8% σε 225.000 συνταξιούχους με 30 έτη ασφάλισης και πάνω, το “ροκάνισμα” της προσωπικής διαφοράς 550.000 συνταξιούχων που βρέθηκαν σε καλύτερη θέση για μελλοντικές αυξήσεις, η επιστροφή αναδρομικών ύψους 1,2 δισ. ευρώ λόγω των παράνομων περικοπών της προηγούμενης κυβέρνησης, η μείωση του φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 9%, η άρση του πλαφόν των 1.300 ευρώ για όσους λαμβάνουν κύρια και επικουρική σύνταξη, το οποίο μεταφράστηκε σε αύξηση στις επικουρικές, οι αυξήσεις στις συντάξεις των εργαζόμενων συνταξιούχων και των ομογενών, τα έκτακτα βοηθήματα των Χριστουγέννων και του Πάσχα για τους χαμηλοσυνταξιούχους κλπ.

Με βάση τα στοιχεία που διαθέτει ο ΕΦΚΑ, περίπου 9 στους 10 συνταξιούχους θα δει αυξήσεις στις απολαβές τους. Αυτές οι αυξήσεις θα προκύψουν από το "ξεπάγωμα" των αυξήσεων που προανέφερα, από την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, απο την πληρωμή της 4ης ετήσιας αύξησης για συνταξιούχους με πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης που προβλέπεται στον ν. Βρούτση, αλλά και από την καταβολή της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης των 250 ευρώ στα τέλη του έτους. Πολλοί συνταξιούχοι θα δουν μάλιστα διπλές ή και τριπλές αυξήσεις. Επομένως, με τις παρεμβάσεις που σας προανέφερα όχι μόνο πετυχαίνουμε να δουν αυξήσεις σχεδόν το σύνολο των συνταξιούχων αλλά παράλληλα πολλοί από αυτούς θα λάβουν μια επιπλέον 13η σύνταξη ή και να την ξεπεράσουν!

 

Παρουσιάσατε τα λεγόμενα “Ψηφιακά ΚΕΠΑ (Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας)”. Τι αλλάζει με αυτό το σύστημα;

Είναι το επόμενο βήμα σε μία σειρά πρωτοβουλιών που ήδη έχουμε πάρει για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των ανάπηρων συμπολιτών μας (όπως τα ηλεκτρονικά ραντεβού, η κατάργηση της υποχρεωτικής επανεξέτασης για μη αναστρέψιμες ασθένειες, τα καινούργια κτίρια των ΚΕΠΑ στη Θεσσαλονίκη και η δρομολόγηση της μεταστέγασης των ΚΕΠΑ της Αθήνας σε σύγχρονες εγκαταστάσεις στο στάδιο Ειρήνης και Φιλίας).

Όπως σημείωσε και ο Πρωθυπουργός, στην παρουσίαση που κάναμε μαζί με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη, τα ΚΕΠΑ ήταν για χρόνια Κέντρα Περιφρόνησης των Αναπήρων!

Αυτό αλλάζει:

  • Πρώτον, καταργούνται οι αλλεπάλληλες επισκέψεις στα ΚΕΠΑ, για να μπορέσει ο πολίτης να πιστοποιήσει την αναπηρία του. Πλέον, απαιτείται μια μόνο επίσκεψη, την ημέρα της εξέτασης του από την επιτροπή γιατρών και τα υπόλοιπα γίνονται ηλεκτρονικά!
  • Δεύτερον, δημιουργείται η ενιαία ιατρική γνωμάτευση για την αναπηρία, η οποία θα ισχύει για όλες τις επιμέρους παροχές της πολιτείας σε αναπήρους συμπολίτες μας (επιδόματα αναπηρίας, σύνταξη αναπηρίας κα.), γλιτώνοντάς τους χρόνο και ταλαιπωρία.
  • Τρίτον, καταργείται το παράβολο των 46 ευρώ για πιστοποίηση από ΚΕΠΑ. Τέταρτον, τίθεται σε λειτουργία η Εθνική Πύλη Αναπηρίας και συγκεντρώνονται σε αυτή σταδιακά όλες οι λειτουργίες που ενδιαφέρουν τα άτομα με αναπηρία.

Και συνεχίζουμε με ακόμη περισσότερες δράσεις το επόμενο διάστημα: με την αναμόρφωση του Ειδικού Σώματος Ιατρών (ΕΣΙ) των ΚΕΠΑ και την ένταξη γιατρών και από τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των γιατρών και να γίνονται πιο γρήγορα οι εξετάσεις. Με το  Ψηφιακό Μητρώο Αναπηρίας και την Κάρτα Αναπηρίας, που θα ξεκινήσει σταδιακά από την 1η Νοεμβρίου 2022. Και με το θεσμό του Προσωπικού Βοηθού για τα άτομα με αναπηρία.  Εφαρμόζουμε μία σύγχρονη και προοδευτική πολιτική για τα άτομα με αναπηρία!

 

Όταν βρισκόσασταν στο υπουργείο Μεταφορών το 2008 πουλήθηκε η Ολυμπιακή Αεροπορία, όταν βρισκόσασταν στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας το 2020 έκλεισε η ΛΑΡΚΟ– για να πουληθεί. Είστε υπουργός των «δύσκολων αποστολών»; Ή «ξεπουλάτε» τον ελληνικό πλούτο όπως σας κατηγορούν οι πολιτικοί σας αντίπαλοι;

Η λύση που δόθηκε για την Ολυμπιακή ήταν κέρδος για τους φορολογούμενους. Η Ολυμπιακή κόστιζε ένα εκατομμύριο την ημέρα. Δηλαδή οι φορολογούμενοι έδιναν σχεδόν  400 εκατ. ευρώ το χρόνο για να μένει ανοιχτή μία ζημιογόνα εταιρεία. Ενώ, με την αποκρατικοποίησή της, το κράτος όχι μόνο έπαψε να επιβαρύνεται με το κόστος αυτό, αλλά ξεκίνησε να εισπράττει και περίπου 250 εκατ. ευρώ καθαρά από φόρους και εισφορές από το χώρο των αερομεταφορών!

Αναφέρετε, επίσης, τη ΛΑΡΚΟ. Ένα πρόβλημα διαχρονικό και με όλες τις κυβερνήσεις, το οποίο είχε χειροτερεύσει σε τέτοιο βαθμό τελευταία, που είχε καταστεί η πιο προβληματική ελληνική εταιρεία, με τεράστια χρέη προς τη ΔΕΗ και αλλού. Αλλά και με περιπλοκές σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες επιχειρείται να βρεθεί μία λύση, η οποία θα μπορούσε να έχει θετική επίδραση τόσο στην ίδια την εταιρεία όσο και στους εργαζομένους. Εν πάση περιπτώσει, δεν έχω αρνηθεί να χειριστώ, πράγματι δύσκολες αποστολές. Την Ολυμπιακή, τον ΟΣΕ, τη ΔΕΗ, τώρα την υπόθεση των εκκρεμών συντάξεων. Προσπαθώ σε όλες τις περιπτώσεις να κινούμαι με ένα πνεύμα κοινής λογικής, με βάση αυτά που ισχύουν στις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες και με γνώμονα μία πολιτική με αποτέλεσμα.

Το ίδιο έγινε και στη ΔΕΗ. Η επιχείρηση ήταν στο χείλος του γκρεμού και διασώθηκε. Χωρίς αυξηθούν, πράγματι, τότε τα τιμολόγια. Αυτό είχα υποστηρίξει και αυτό έγινε. Τα τιμολόγια αυξήθηκαν πολύ αργότερα, λόγω του ότι υπήρξε η διεθνής ενεργειακή κρίση που εκτόξευσε τις τιμές του φυσικού αερίου. Αλλά, πάντως, οι τιμές στην Ελλάδα παραμένουν κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Και σίγουρα κάτω από την Ισπανία και την Πορτογαλία, χώρες τις οποίες ο ΣΥΡΙΖΑ διαφημίζει ως χώρες πρότυπα σε αυτό το θέμα.

Τώρα, έρχεται ο ΣΥΡΙΖΑ, που πήγε να καταστρέψει τη ΔΕΗ, ενισχύοντας παράλληλα τους ιδιώτες ανταγωνιστές της με 600 εκατ. ευρώ μέσω των δημοπρασιών ΝΟΜΕ και υπόσχεται ότι θα δώσει ένα τσουβάλι λεφτά των φορολογουμένων, για να επανακρατικοποιήσει τη ΔΕΗ. Για να πετύχει τι αληθεια; Να αποκτήσει τον έλεγχο; Μα, τον έλεγχο τον έχει ήδη το Δημόσιο με το σημερινό ποσοστό συμμετοχής του τόσο στη ΔΕΗ όσο και στον ΔΕΔΔΗΕ! Τι χρειάζεται να δώσουμε τα χρήματα των φορολογουμένων, για να κάνουμε κάτι που γίνεται ούτως ή άλλως;!

Θέλω να σας θυμίσω ότι από τη θέση του υπουργού Περιβάλλοντος είχατε ανακοινώσει το τέλος του λιγνίτη «ως το 2023 τόσο για περιβαλλοντικούς όσο και για οικονομικούς λόγους». Τώρα που τουλάχιστον οι οικονομικοί λόγοι δεν ισχύουν, τι θα γίνει με τον προγραμματισμό που είχατε ανακοινώσει και τις επενδύσεις που θα γίνονταν και μέσω του πράσινου ταμείου;

Από το 2019-2020 που ήμουν υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και μετά, στο χώρο της ενέργειας, έχει μεσολαβήσει ένας οικονομικός αιώνας. Οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν ανέβει πάνω 10 φορές, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Γι’ αυτό και αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αναθεώρησαν και αναθεωρούν την πολιτική τους σε πολλά ζητήματα, όπως πχ η απολιγνιτοποίηση. Το ίδιο κάνει και η Ελλάδα και γι’αυτό ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε την παράταση της ζωής όσων λιγνιτικών μονάδων δεν έχουν κλείσει. Από εκεί και πέρα, όμως, ας μην αυταπατώμαστε.

Η καταφυγή στο λιγνίτη για ένα-δύο χρόνια λόγω των σημερινά εξωφρενικών τιμών του φυσικού αερίου, δεν αλλάζει τον στόχο της απολιγνιτοποίησης. Αυτός είναι μονόδρομος. Διότι, ούτε οι τιμές του φυσικού αερίου θα μείνουν για πάντα στο ταβάνι, ώστε να ευνοείται εμμέσως ο λιγνίτης, αλλά ούτε και η κλιματική αλλαγή πρόκειται να σταματήσει.

Γι’αυτό και σχεδιάσαμε ένα τολμηρό πρόγραμμα δίκαιης μετάβασης, ένα ολιστικό πρόγραμμα ανάπτυξης της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης με συγκεκριμένες δράσεις από το δικό μας Υπουργείο, οι οποίες λαμβάνουν ήδη χώρα. Π.χ. το πρόγραμμα επιδότησης εργασίας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) για την πρόσληψη 3.400 ανέργων, πρώην εργαζομένων σε επιχειρήσεις των λιγνιτικών περιοχών, οι αιτήσεις για το οποίο έκλεισαν στα μέσα Σεπτεμβρίου. Ή το πρόγραμμα για την επιχορήγηση επιχειρηματικών πρωτοβουλιών 3.220 νέων ελεύθερων επαγγελματιών με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία, που θα αφορά και 220 νέες επιχειρήσεις στη Δυτική Μακεδονία.

Καθώς είστε υπουργός Εργασίας, τι πιστεύετε ότι είναι εκείνο που επείγει; Οι αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις ή η αύξηση των θέσεων εργασίας στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα;

Το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Επείγει και είναι υποχρέωσή μας- ιδιαίτερα στις δύσκολες συνθήκες που διανύουμε- να προστατεύσουμε, αλλά και να ενισχύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε, το βιοτικό επίπεδο όλων των πολιτών. Και αυτό ακριβώς κάνουμε τα τελευταία τρία χρόνια με την οικονομική πολιτική που εφαρμόζουμε, η οποία μας έχει βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία τις διαδοχικες κρίσεις.

Είναι χάρη στη συνολική οικονομική πολιτική της κυβέρνησης που μειώσαμε την ανεργία από το 17,5% που την παραλάβαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ το καλοκαίρι του 2019 στο 12,2% τον περασμένο Ιούλιο σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Είναι χάρη στην οικονομική πολιτική που εφαρμόζουμε που οι επιχειρήσεις μπόρεσαν να ανταποκριθούν στην αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 9,7% το 2022, η οποία, συνδυαζόμενη με τις μειώσεις των ασφαλιστικών εισφορών, ενίσχυσε κατά συνολικά σχεδόν 12% στο εισόδημα των εργαζομένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Είναι χάρη στην οικονομική πολιτική της κυβέρνησης που, παρά τις διεθνείς θύελλες, η οικονομία μπορεί να ανταποκριθεί στις επικείμενες αυξήσεις των συντάξεων για τις οποίες σας μίλησα.

Τι αποδεικνύουν αυτά που σας λέω; Ότι αφ’ ης στιγμής έχεις μία σοβαρή κυβέρνηση, που εφαρμόζει μία σοβαρή οικονομική πολιτική, τότε δεν χρειάζεται να επιλέξεις ποια κοινωνική ομάδα θα ωφελήσεις και ποια θα παραμελήσεις. Αντίθετα, ολόκληρη η κοινωνία μπορεί να ωφεληθεί από μία αποτελεσματική οικονομική πολιτική σαν και αυτή που εφαρμόζουμε!

Την περίοδο 2015 – 2019 λόγω κρίσης κυριάρχησε η επιδοματική πολιτική. Για άλλους λόγους όπως η πανδημία του κορωνοϊού και η αύξηση στην τιμή της ενέργειας αυτή η πολιτική συνεχίζεται από το 2020 έως σήμερα. Πως θα ξεφύγουμε από τα επιδόματα και θα δούμε μια οικονομία σε «κανονική» λειτουργία;

Σε σχέση με την κανονική λειτουργία της οικονομίας, τα στοιχεία είναι εδώ και αποδεικνύουν ότι αυτό έχουμε πετύχει: Το αποδεικνύει η ανάπτυξη 8,3% του 2021, η αναπτυξη 7,8% το πρώτο εξάμηνο του 2022, η μείωση της ανεργίας κατά σχεδόν 5 ποσοστιαίες μονάδες. Αποτελέσματα που πετύχαμε παρά τις αντίξοες διεθνείς οικονομικές συνθήκες που δίνουν ακόμη μεγαλύτερη αξία στην προσπάθεια που έχει γίνει! Από εκεί και πέρα, πρώτοι εμείς μιλήσαμε για την ανάγκη εκσυγχρονισμού της επιδοματικής πολιτικής.

Οχι για να μειωθεί η στήριξη. Αλλά για προσαρμοστεί η επιδοματική πολιτική στα νέα δεδομένα. Για να στηρίζονται όσοι πραγματικά έχουν ανάγκη. Αλλά και για μπορούν να εξυπηρετούνται και άλλοι στόχοι πολιτικής όπως είναι π.χ η μείωση της ανεργίας. Με τον νόμο “Δουλειές Ξανά” π.χ. περάσαμε ρυθμίσεις ώστε να ωφελούνται οι πραγματικοί άνεργοι και όχι αυτοί που δηλώνουν εισοδήματα 30, 40 και 50 χιλιάδες ευρώ ετησίως. Ταυτόχρονα εισαγάγαμε μία λογική κινήτρων, ώστε να βοηθήσουμε τους ανέργους να βρουν ευκολότερα δουλειά- όπως το επίδομα εργασίας, με το οποίο οι νεοπροσλαμβανόμενοι άνεργοι, παίρνουν, πέρα από το μισθό τους, και το 50% του επιδόματος ανεργίας, μέχρι τη συμπλήρωση του χρόνου που θα το λάμβαναν κανονικά.

Δεν θέλουμε ο άνεργος να είναι μονίμως εξαρτημένος, αλλά να τον βοηθήσουμε να βρει εργασία. Και αυτό είναι νομίζω που μας ξεχωρίζει από τις προσεγγίσεις του παρελθόντος!

Να δούμε λίγο και το θέμα των υποκλοπών. Έχετε πολιτική εμπειρία και οξυδέρκεια. Είναι δυνατόν μετά από όσα έχουν γίνει γνωστά να μη συνδέεται η χρήση του predator και οι τηλεφωνικές παρακολουθήσεις από την ΕΥΠ; Τόσες συμπτώσεις πια στις υποθέσεις Ανδρουλάκη και Κουκάκη;

Δεν είμαι μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής. Εκείνο, το οποίο εμείς λέμε από την αρχή, είναι ότι επρόκειτο περί σοβαρού λάθους αυτό που έγινε με την υπόθεση Ανδρουλάκη. Γι’αυτό το λόγο, δύο άνθρωποι σε υψηλά αξιώματα έφυγαν από τη θέση τους. Φέραμε, παράλληλα, Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που κυρώθηκε με νόμο, για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου.

Και είμαστε εδώ για την περαιτέρω βελτίωσή του, σε μία προσπάθεια  να ισορροπήσουμε μεταξύ της προστασίας της εθνικής ασφάλειας και της προστασίας των προσωπικών δικαιωμάτων. Και σε αυτή την προσπάθεια καλούμε και την αντιπολίτευση να συμμετάσχει, ώστε όλοι μαζί και με βάση το τι ισχύει σε πιο προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, να αποκτήσει και η πατρίδα μας ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο και να μην έχουμε ξανά τέτοια φαινόμενα!

Ας περιμένουμε να ολοκληρωθεί η Εξεταστική Επιτροπή, για να έχουμε όλοι ίσως πληρέστερη εικόνα τόσο για την υπόθεση στην οποία αναφέρεστε όσο και για την παρακολούθηση Πιτσιόρλα από την ΕΥΠ επί ΣΥΡΙΖΑ.

Κάτι τελευταίο. Να φοβόμαστε την τουρκική επιθετικότητα; Την κλιμάκωση που συνεχίζεται από την πλευρά της Τουρκίας;

Έχουμε, πράγματι, μία κλιμάκωση από την πλευρά του κ. Ερντογάν και της Τουρκίας όλο το τελευταίο διάστημα. Κλιμάκωση που δεν παραπέμπει ούτε στον 21ο, ούτε καν στον 20ο αιώνα, αλλά είναι ένας ιστορικός αναχρονισμός. Εκείνο το οποίο εμείς κάνουμε είναι ότι ενισχύουμε τις διεθνείς συμμαχίες της χώρας από τη μία πλευρά και ενισχύουμε και την άμυνά μας από την άλλη.

Είναι, επίσης, ξεκάθαρο- και φάνηκε και στην ομιλία του Πρωθυπουργού στον ΟΗΕ- ότι η πατρίδα μας έχει τις κόκκινες γραμμές της και δεν δέχεται να αμφισβητηθεί η εθνική της κυριαρχία. Ταυτόχρονα, απευθυνόμαστε στην Τουρκία και της λέμε ότι είναι προς όφελος και των δύο λαών, να βάλουμε όλες αυτές τις πρακτικές που ζούμε όλο το τελευταίο διάστημα από την πλευρά τους στην άκρη.

Και να κοιτάξουμε στο μέλλον με βάση το διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας! Εύχομαι η τουρκική ηγεσία θα συνετιστεί. Αλλά την ίδια στιγμή εργαζόμαστε σε όλα τα επίπεδα για οποιοδήποτε πιθανό ενδεχόμενο. Το ξαναλέω, όμως, η όξυνση δεν είναι προς το συμφέρον κανενός από τους δύο λαούς. Η συνεννόηση είναι.

 
Σεπ 30

Για ένα νέο κοινωνικό κράτος - άρθρο στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ

Η ταχύτητα με την οποία αλλάζει ο κόσμος, η παγκοσμιοποίηση, οι νέες τεχνολογίες, η κλιματική αλλαγή, οι δημογραφικές εξελίξεις, κλπ., δεν μπορούν να αφήσουν ανεπηρέαστη την κυβερνητική πολιτική.

Πριν από μερικά χρόνια, 4 εργαζόμενοι στήριζαν 1 συνταξιούχο στην Ελλάδα. Έτσι είχε φτιαχτεί το ασφαλιστικό σύστημα. Σήμερα η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική: Ένας συνταξιούχος στηρίζεται από μόλις 1,5 εργαζομένους!

Πριν από μερικά χρόνια, η τηλεργασία ήταν σχεδόν άγνωστο φαινόμενο. Ενώ, τώρα πια, συντελούντους και του κορωνοϊού, διευρύνεται συνεχώς. Την ίδια στιγμή έκανε την εμφάνισή της «η μεγάλη παραίτηση» εκατομμυρίων ανθρώπων από τις δουλειές τους μετά την πανδημία, καθώς αναζητούν δουλειές με υψηλότερες αποδοχές, μεγαλύτερη ικανοποίηση, ή για τις οποίες θα μπορούν να επιλέξουν την τοποθεσία εργασίας τους.

Πριν από μερικά χρόνια, το αίτημα ήταν «να βρω μία δουλειά» ή, ακόμα καλύτερα «να βρω μία θέση στο Δημόσιο», ενώ τώρα το αίτημα είναι μία δουλειά που να δίνει τη δυνατότητα να ισορροπήσω την προσωπική με την επαγγελματική μου ζωή. Με τους millenials να ζητούν ολοένα περισσότερο ποιοτικό χρόνο για τους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους και με τους νεότερους να είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε θέματα διαφορετικότητας και ισότητας των ευκαιριών.

Εν πάση περιπτώσει, το τοπίο αλλάζει και οι πολιτικές πρέπει να προσαρμόζονται ανάλογα.

Αυτός είναι ο λόγος που η κυβέρνηση νομοθέτησε, για παράδειγμα, τους ατομικούς κουμπαράδες για τις επικουρικές συντάξεις των νέων. Είναι ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκό και αποδοτικό σύστημα που δεν περιορίζει μόνο το ρίσκο, βάζοντας τα αυγά μας σε περισσότερα καλάθια επενδυτικά. Αυξάνει, επίσης, την αποταμίευση και τις επενδύσεις, λειτουργώντας ως μοχλός οικονομικής ανάπτυξης. Σύστημα με το οποίο ο νέος αποκτά τον έλεγχο της επικουρικής του σύνταξης. Και το οποίο, με την πλήρη εφαρμογή του: Στηρίζει έμπρακτα την οικονομική ελευθερία. Διευρύνει τα δικαιώματα επιλογής των νέων ανθρώπων. Και μπορεί να τους εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον!

Η προσαρμογή των πολιτικών στις οικονομικές, τεχνολογικές και κοινωνικές εξελίξεις, ήταν επίσης ο λόγος που φέραμε το Νόμο για την Προστασία της Εργασίας. Ενισχύσαμε από τη μια πλευρά την ανταγωνιστικότητα με τη μείωση του γραφειοκρατικού βάρους για τις επιχειρήσεις, την αύξηση των υπερωριών στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τη δυνατότητα εργασίας τις Κυριακές στις αποθήκες, τα logistics, τα κέντρα δεδομένων, τη φαρμακοβιομηχανία. Ενώ ταυτόχρονα απέκτησαν οι εργαζόμενοι παραπάνω δικαιώματα. Δικαιώματα που αντιστοιχούν σε βασικές ανησυχίες τους και στις προτεραιότητες της νέας εποχής: οι περισσότερες γονικές άδειες, τη δυνατότητα της διευθέτησης του χρόνου της εργασίας τους, το «δικαίωμα αποσύνδεσης» στην τηλεργασία. Σημαντικότερη όλων ίσως, η ρύθμιση για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Εφαρμόζεται ήδη σε όλες τις τράπεζες και στα σούπερ-μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους πανελλαδικά. Και στόχος μας είναι η επέκτασή της σε όλες τις επιχειρήσεις μεγάλες, μεσαίες και μικρές μέχρι το τέλος του 2023. Η οποία, μαζί με τη νέα Επιθεώρηση Εργασίας, που θα λειτουργεί ως Ανεξάρτητη Αρχή, θα εγγυηθεί ακόμα περισσότερο την καταπολέμηση φαινομένων, όπως η μαύρη και η υποδηλωμένη εργασία και οι απλήρωτες υπερωρίες!

Κατά τον ίδιο τρόπο, εργαζόμαστε να περάσουμε σε μία νέα εποχή στην κατάρτιση. Τη στιγμή που η 4η βιομηχανική επανάσταση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, θα ήταν τρέλα να συνεχίσουμε τη σημερινή κατάσταση, χωρίς να προσαρμοστούμε στη νέα εποχή. Γι’αυτό, με το νόμο «Δουλειές Ξανά», βάζουμε π.χ. τα Πανεπιστήμια στην κατάρτιση, ώστε για πρώτη φορά, οι άνεργοι συμπολίτες μας να έχουν πρόσβαση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Προάγουμε, επίσης, την πιστοποίηση, ιδιαίτερα από μεγάλες διεθνείς εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google, η Cisco, η Amazon και η Microsoft. Αξιοποιούμε, ταυτόχρονα, στο μέγιστο τους ευρωπαϊκούς πόρους. Πάνω από 700.000 εργαζόμενοι και άνεργοι θα ωφεληθούν από προγράμματα κατάρτισης και αναβάθμισης δεξιοτήτων που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ μέχρι το 2025. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις ψηφιακές, στις πράσινες και σε άλλες δεξιότητες που βρίσκονται σε υψηλή ζήτηση, ώστε η αγορά να καλύπτει τις ανάγκες της και οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι να έχουν περισσότερα «όπλα» για ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον!

Η νέα εποχή απαιτεί, όμως, και μία νέα προσέγγιση σε σχέση με την επιδοματική πολιτική. Όχι για να μειωθεί η στήριξη. Αλλά για προσαρμοστεί η επιδοματική πολιτική στα νέα δεδομένα. Για να στηρίζονται όσοι πραγματικά έχουν ανάγκη. Αλλά και για μπορούν να εξυπηρετούνται και άλλοι στόχοι πολιτικής, όπως είναι π.χ. η μείωση της ανεργίας. Με το νόμο “Δουλειές Ξανά”, εισήχθη από τη μια πλευρά το σύστημα των τριών προσφορών για κατάλληλες δουλειές, τις οποίες αν αρνηθεί ο εγγεγραμμένος στα μητρώα σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεται πραγματικά να βρει δουλειά. Και από την άλλη υιοθετήθηκαν εισοδηματικά κριτήρια για τα ωφελήματα της ΔΥΠΑ. Ώστε να ωφελούνται οι πραγματικοί άνεργοι και όχι αυτοί που δηλώνουν εισοδήματα 30, 40 και 50 χιλιάδες ευρώ ετησίως. Η πολιτική για τα επιδόματα πρέπει να είναι περισσότερο στοχευμένη, αποτελεσματική και διαφανής. Και να στοχεύει όχι μόνο στην καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, αλλά και στην κοινωνική επανένταξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων!

Στενά συνδεδεμένη με τη νέα φιλοσοφία που εισάγουμε στα επιδόματα, είναι και η προσέγγισή μας σε σχέση με τη στήριξη της οικογένειας και την αντιμετώπιση του μεγάλου εθνικού ζητήματος, του Δημογραφικού. Έχουμε ήδη ενισχύσει την πολιτική για την οικογένεια με το νέο επίδομα για κάθε παιδί που γεννιέται και με την συνολικότερη διεύρυνση της περιμέτρου της πολιτικής για τους τρίτεκνους και τους πολύτεκνους. Το ίδιο και με τις πολιτικές συμφιλίωσης της προσωπικής με την επαγγελματική ζωή (διεύρυνση των γονικών αδειών, διευθέτηση του χρόνου εργασίας, αύξηση των θέσεων στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, κλπ.). Η ένταση, όμως του δημογραφικού προβλήματος στην Ελλάδα, απαιτεί αντίστοιχη ένταση των προσπαθειών μας στο άμεσο μέλλον.

Μιλώντας για κοινωνική πολιτική, διατρέχουμε τον κίνδυνο ως χώρα να ξεπεραστούμε από τις εξελίξεις και να τεθούμε στο περιθώριο της σύγχρονης εποχής. Είναι θλιβερό ότι ορισμένοι που παριστάνουν τους προοδευτικούς, εμπνέονται από θεωρίες και συνθήματα της δεκαετίας του ‘60 και του ‘70. Δεν θα ανακαλύψουμε τον τροχό στην Ελλάδα. Υποχρέωση, όμως, κάθε πολιτικού, που θέλει να έχει στοιχειώδη επαφή με τη διεθνή πραγματικότητα, είναι να υιοθετεί πολιτικές που ήδη αποτελούν καθημερινότητα στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες. Και αυτό είναι που επιδιώκει να κάνει πράξη η σημερινή κυβέρνηση!