Ιουλ 26

Τα διλήμματα για τον κατώτατο μισθό - άρθρο στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ

Το ύψος του κατώτατου μισθού θα καθοριστεί με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου τη Δευτέρα. Έτσι προβλέπει ο νόμος 4172/2013 και αυτή η διαδικασία ακολουθήθηκε και επί ΣΥΡΙΖΑ το 2019.

Πριν από την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, έχουν προηγηθεί τοποθετήσεις τόσο των κοινωνικών εταίρων όσο και επιστημονικών ινστιτούτων και ιδρυμάτων, όπως η Τράπεζα της Ελλάδος, το ΚΕΠΕ κλπ. Το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται σε 13 από τις 21 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν νομοθετημένο κατώτατο μισθό, διότι οι υπόλοιπες δεν έχουν.

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση λαμβάνει υπόψη της τις προτάσεις των εργοδοτών, των εργαζομένων, των ινστιτούτων και των ειδικών που περιγράφει ο νόμος και καταλήγει στη δική της πρόταση με βάση την οικονομική συγκυρία, τις αντοχές της οικονομίας και τις προοπτικές της χώρας. Με κλαδικές και άλλες συμβάσεις δεν αποκλείεται φυσικά περαιτέρω αύξηση των μισθών.

Αυτή την ώρα, ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα είναι 650 ευρώ, χωρίς να υπολογιστούν τα δώρα, ποσό που τελικά αντιστοιχεί σε 758 ευρώ με 12 μηνιαίες καταβολές. Στο ποσό αυτό υπάρχουν προσαυξήσεις που αντιστοιχούν σε τριετίες για υπαλλήλους που είχαν προσληφθεί πριν από το 2012. Οι προσαυξήσεις για τους εν λόγω υπαλλήλους ξεκινούν από 10% και φτάνουν το 30%. Όλα αυτά τοποθετούν την Ελλάδα να είναι 11η σε σχέση με τις 21 χώρες της ΕΕ που έχουν κατώτατο μισθό και 13η, εάν ληφθεί υπόψη η αγοραστική δύναμη.

Η πανδημία έθεσε την ελληνική οικονομία σε τροχιά ύφεσης. Η μείωση του ΑΕΠ για το 2020 ανήλθε σε 8,2%. Η παραγωγικότητα για τον ίδιο λόγο μειώθηκε κατά 6,9%. Ενώ το μοναδιαίο κόστος εργασίας αυξήθηκε κατά 7,6%. Από την άλλη πλευρά, για το 2021 και το 2022, τόσο το Υπουργείο Οικονομικών όσο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης- 3,6% το Υπουργείο Οικονομικών και 4,2% η Ευρωπαϊκή Επιτροπή- μικρή αύξηση της απασχόλησης, σημαντική αύξηση της παραγωγικότητας και μια κάποια αύξηση του επιπέδου τιμών.

Στη διετία που έχει περάσει από τις τελευταίες εκλογές, η κυβέρνηση στήριξε 3 εκατομμύρια εργαζόμενους και ανέργους με ένα ποσό που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια ευρώ για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της πανδημίας. Δεν επαιρόμαστε για αυτό. Στις δυσκολίες όμως κάναμε ό,τι μπορούσαμε για τη στήριξη των εργαζομένων και των ανέργων. Την ίδια στιγμή, με τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων που εφάρμοσε η κυβέρνηση, επήλθε αύξηση της αγοραστικής τους δύναμης κατά 1,63%.

Αυτά είναι τα στοιχεία. Δεν έχω αυταπάτες ότι, όποια και να είναι η απόφαση της κυβέρνησης τη Δευτέρα, η αντιπολίτευση θα μας κατηγορήσει για αναλγησία.

Δεν θέλω να υπενθυμίσω την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, αλλά και τη μείωση του αφορολόγητου ορίου επί ΣΥΡΙΖΑ που οδήγησε σε αντίστοιχη μείωση του εισοδήματος των εργαζομένων. Θέλω όμως να υπογραμμίσω ότι οι εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται τόσο τη στήριξη που είχαν από τη δική μας κυβέρνηση σε συνθήκες μιας πρωτοφανούς κρίσεως όσο και ότι μόνο σε αυτή την κυβέρνηση μπορούν να ελπίζουν. Ξέρουν οι εργαζόμενοι ότι, παρά τις συνέπειες της κρίσης του κορωνοϊού, η κυβέρνηση πορεύεται με γνώμονα τη σταθερή βελτίωση του βιοτικού επιπέδου του κόσμου της εργασίας, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ανάγκες της οικονομίας.

Μόνο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να εγγυηθεί μία θετική προοπτική για τους εργαζομένους, διότι πολύ απλά έχει αποδείξει ότι μπορεί να εγγυηθεί τη στήριξη των επενδύσεων, τις θέσεις εργασίας, την προοπτική μιας σταθερής οικονομικής ανάπτυξης και, επομένως, την προοπτική βελτίωσης του εισοδήματος των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι δεν ζητούν συνθήματα και μεγάλα λόγια. Ζητούν σοβαρή και πραγματικά αναπτυξιακή οικονομική πολιτική!

Ιουλ 26

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο «Ασφαλιστική μεταρρύθμιση για τη νέα γενιά»

 

Κατατέθηκε στις 23/7 στη Βουλή το νομοσχέδιο «Ασφαλιστική μεταρρύθμιση για τη νέα γενιά» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης. Την επόμενη εβδομάδα θα εισαχθεί προς συζήτηση στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής και θα τεθεί σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής μετά τις θερινές διακοπές.

Όπως υποδηλώνεται και από τον τίτλο του νομοσχεδίου, είναι μια μεταρρύθμιση για τους νέους, που επιχειρεί να ανατρέψει την πεποίθηση των περισσοτέρων ότι «δεν θα πάρουν ποτέ σύνταξη». Ακολουθεί μοντέλα που εφαρμόζονται εδώ και δεκαετίες σε πληθώρα ευρωπαϊκών χωρών και εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε σημαντικά υψηλότερες επικουρικές συντάξεις για τους νέους ασφαλισμένους, χωρίς να επηρεάζονται ούτε οι παλιοί ασφαλισμένοι, ούτε ασφαλώς οι σημερινοί συνταξιούχοι.

Κεντρική ιδέα του νέου συστήματος είναι η εισαγωγή στοιχείων κεφαλαιοποιητικού συστήματος στις επικουρικές συντάξεις για τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας (από 1/1/2022) και εθελοντικά για μισθωτούς και αυτοαπασχολούμενους έως 35 ετών. Στηρίζεται στη λογική της υιοθέτησης του «ατομικού κουμπαρά». Αντί δηλαδή οι εισφορές των νέων να μπαίνουν σε έναν γενικό «κορβανά» και να χρησιμοποιούνται για την πληρωμή της επικουρικής σύνταξης των σημερινών συνταξιούχων, θα αποταμιεύονται και θα επενδύονται, «χτίζοντας» ένα αποθεματικό από το οποίο θα πληρωθούν οι μελλοντικές τους συντάξεις.

Το αποθεματικό αυτό θα το διαχειρίζεται ένας νέο δημόσιο ταμείο, το ΤΕΚΑ, που θα επενδύει τις αποταμιεύσεις και το οποίο θα υπόκειται σε αυστηρή κρατική εποπτεία. Οι νέοι ασφαλισμένοι θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών επενδυτικών προφίλ, του «συντηρητικού», του «ισορροπημένου» και του «επιθετικού», με δυνατότητα αλλαγής ανά πενταετία. Με τον τρόπο αυτό θα αποκτήσουν περισσότερο έλεγχο πάνω στη σύνταξή τους και το ύψος της.

Η Ελλάδα προχωρά έτσι με καθυστέρηση στον δρόμο που έχουν ακολουθήσει ήδη πολλές ανεπτυγμένες χώρες, ως απάντηση στην επίπτωση που έχουν οι δημογραφικές τάσεις στα συνταξιοδοτικά τους συστήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ πάνω από το 50% του εργατικού δυναμικού καλύπτεται συμπληρωματικά από κάποιο κεφαλαιοποιητικό πρόγραμμα ασφάλισης. Σε χώρες όπως η Σουηδία, η Φινλανδία, η Ολλανδία, η Δανία, το ποσοστό των εργαζομένων που καλύπτονται από κεφαλαιοποιητικά συνταξιοδοτικά προγράμματα υπερβαίνει το 80%

Υψηλότερες επικουρικές συντάξεις για τους νέους

Από τις μελέτες και προβολές που έχουν πραγματοποιηθεί προέκυψε ότι το νέο σύστημα μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά υψηλότερες επικουρικές συντάξεις. Για παράδειγμα, η μηνιαία επικουρική σύνταξη εργαζόμενου που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό (650 ευρώ) και διαθέτει 40 χρόνια ασφάλισης διαμορφώνεται με το υφιστάμενο σύστημα στα 153 ευρώ. Με το νέο κεφαλαιοποητικό σύστημα η σύνταξη μπορεί να ανέλθει στα 219 ευρώ, να αυξηθεί δηλαδή κατά 43%, εάν επιτευχθούν αποδόσεις ίσως με τον μέσο όρο των κεφαλαιοποιητικών συνταξιοδοτικών συστημάτων των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ. Μπορεί δε να αυξηθεί ακόμα περισσότερο, στα 257 ευρώ (+68% σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα) εάν επιτευχθούν αποδόσεις ίσες με τη μέση ετήσια απόδοση των αποθεματικών του ΕΦΚΑ που διαχειρίζεται το Μικτό Αμοιβαίο Κεφαλαίο της ΑΕΔΑΚ Ασφαλιστικών Οργανισμών.

Διπλή δικλείδα ασφαλείας

Υπογραμμίζεται ότι στο νέο σύστημα επικουρικής ασφάλισης έχει προβλεφθεί διπλή δικλείδα ασφαλείας:

Πρώτον, όσον αφορά στους σημερινούς συνταξιούχους, από την προωθούμενη μεταρρύθμιση δεν επηρεάζεται ούτε η καταβολή, ούτε το ύψος των επικουρικών συντάξεων που λαμβάνουν βάσει του υφιστάμενου συστήματος. Το χρηματοδοτικό κενό που τυχόν προκύψει, θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό. Έχει δε υπολογιστεί ότι είναι απόλυτα διαχειρίσιμο, δεδομένου ότι οι μελέτες που εκπονήθηκαν έδειξαν ότι το καθαρό κόστος που προκύπτει αν συνυπολογιστεί το κόστος της μεταρρύθμισης (56 δισ. ευρώ για το διάστημα 2022-2050) και το όφελος της μεταρρύθμισης (50 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο) είναι 6 δισ. ευρώ για μια περίοδο σχεδόν 50 χρόνων. Δηλαδή το λεγόμενο «κόστος μετάβασης» ανέρχεται ε 120 εκατ. ευρώ το χρόνο, τη στιγμή που η κρατική δαπάνη για συντάξεις κάθε χρόνο ανέρχεται στα 15 δισ. ευρώ.

Και δεύτερον, για τους νέους ασφαλισμένους, υπάρχει η εγγύηση του Δημοσίου περί μη αρνητικής απόδοσης. Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο θα προβλέπει ρητά ότι κανείς δεν θα πάρει επικουρική σύνταξη χαμηλότερη από αυτή που αντιστοιχεί στις εισφορές που κατέβαλε συν τον πληθωρισμό, ακόμα και στην μάλλον απίθανη περίπτωση που οι επενδύσεις στις διεθνείς αγορές δεν πάνε καλά. Πράγματι, η εμπειρία χωρών όπου κεφαλαιοποιητικά ασφαλιστικά συστήματα λειτουργούν για μεγάλα χρονικά διαστήματα δείχνει ότι η εγγύηση αυτή δεν θα χρειαστεί να ενεργοποιηθεί

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Με την κατάθεση του νομοσχεδίου «Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση» για τη νέα γενιά» υλοποιούμε μια ακόμα προεκλογική μας δέσμευση. Παρεμβαίνουμε στο σκέλος της επικουρικής ασφάλισης –σε συνέχεια της παρέμβασης στις κύριες συντάξεις με το ν. 4760/2020- με στόχο να αυξήσουμε τις επικουρικές συντάξεις των νέων εργαζομένων, με πλήρη διασφάλιση των επικουρικών συντάξεων του υφιστάμενου συστήματος. Ακολουθούμε και σε αυτό το πεδίο τις καλές πρακτικές ευρωπαϊκών χωρών, που επέδειξαν ταχύτερα αντανακλαστικά από εμάς στην επιδείνωση των δημογραφικών δεδομένων.

Τι ακριβώς κάνουμε; Στην ουσία εφαρμόζουμε το σκανδιναβικό μοντέλο –προσαρμόζοντάς το στο καθ’ ημάς- , εισάγοντας βαθμιαία στοιχεία κεφαλαιοποιητικού συστήματος ή αλλιώς τον «ατομικό κουμπαρά» για τους νέους ασφαλισμένους. Με τη μεταρρύθμιση αυτή επιδιώκουμε –μεταξύ άλλων- να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη στο ασφαλιστικό σύστημα, δίνοντας τους έλεγχο πάνω στην επικουρική της σύνταξη. Να δημιουργήσουμε μια νέα κουλτούρα αποταμίευσης μέσα από τους «προσωπικούς κουμπαράδες» και να οικοδομήσουμε ένα αποθεματικό που θα επενδυθεί, οδηγώντας σε επιτάχυνση των ρυθμών ανάπτυξης, περισσότερες θέσεις εργασίας και αυξημένα έσοδα για το δημόσιο ταμείο. Και να ενισχύσουμε τη βιωσιμότητα του ευρύτερου ασφαλιστικού συστήματος , καθώς το δημόσιο και οι ασφαλισμένοι δεν θα βάζουν «όλα τα αυγά τους στο ίδιο καλάθι» για την κοινωνική ασφάλιση –μέσω του αμιγώς διανεμητικού συστήματος- όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.

Το νομοσχέδιο «Ασφαλιστική μεταρρύθμιση για τη νέα γενιά» είναι μια αναγκαία παρέμβαση που απαντά στις ανάγκες των νέων και τις ανισορροπίες του ασφαλιστικού συστήματος, «κεφαλαιοποιώντας» την επιτυχημένη εμπειρία των ευρωπαϊκών χωρών. Ελπίζω ότι ο διάλογος που θα ακολουθήσει στη Βουλή θα φωτίσει τα οφέλη που θα προκύψουν».

Ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου δήλωσε: «Μετά από επισταμένη μελέτη κι εργασία δέκα και πλέον μηνών σε νομοτεχνικό, αναλογιστικό και οικονομοτεχνικό επίπεδο, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καταθέτει σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο «Ασφαλιστική μεταρρύθμιση για τη νέα γενιά». Με αυτό αλλάζει την αρχιτεκτονική της επικουρικής ασφάλισης προκειμένου το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας να προσαρμοστεί κατάλληλα για την αντιμετώπιση των σοβαρών προκλήσεων που θέτουν η δημογραφική γήρανση του πληθυσμού, το μέγεθος της αδήλωτης εργασίας και το μοντέλο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

Για τις ανάγκες του νέου επικουρικού συστήματος που προβλέπει τη σταδιακή μετατροπή του συστήματος των επικουρικών συντάξεων από διανεμητικό σε κεφαλαιοποιητικό, πρόκειται να συσταθεί ένα νέο δημόσιο ταμείο που θα διοικείται από πιστοποιημένους επαγγελματίες που θα επιλέγονται με αυστηρά αξιοκρατικά κριτήρια και ανοιχτές διαδικασίες επιλογής. Το νομοσχέδιο αποτελεί μια κυβερνητική πρωτοβουλία προνοητικής φύσης που βασίζεται σε καλές πρακτικές που εφαρμόζουν εδώ και δεκαετίες ευρωπαϊκά κράτη με αξιοζήλευτο κράτος πρόνοιας. Σχεδιάστηκε με επιστημονική επάρκεια για να εξασφαλιστεί η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των μελλοντικών συνταξιούχων, χωρίς να θίγει αυτό των τωρινών συνταξιούχων, να διασπείρει τους ασφαλιστικούς κινδύνους, να προωθήσει τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της χώρας και να προάγει την εμπιστοσύνη των πολιτών και, ιδιαίτερα, της νέας γενιάς στο ίδιο το συνταξιοδοτικό σύστημα. Η συζήτηση και η ψήφιση της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης από το κοινοβούλιο, μετά από τον εξαντλητικό κοινωνικό διάλογο που προηγήθηκε, θα αναδείξει τον εθνικό χαρακτήρα του ασφαλιστικού ζητήματος και την πρόθεση της κυβέρνησης να εξασφαλίσει στους νεότερους συμπολίτες μας ένα πιο ευοίωνο ασφαλιστικό μέλλον, εφαρμόζοντας αμφίδρομα την έννοια της διαγενεακής αλληλεγγύης».

Ιουλ 21

Ξεκινά η λειτουργία της υπηρεσίας myEFKAlive - Παρουσίαση της υπηρεσίας από τους υπουργούς Κ. Χατζηδάκη και Κ. Πιερρακάκη – Έναρξη από Κυκλάδες και Δωδεκάνησα

Την νέα ψηφιακή υπηρεσία myEFKAlive παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, μαζί με τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ.

Πρόκειται για ένα νέο εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης, καθώς επιτρέπει την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη από υπάλληλο του ΕΦΚΑ μέσω τηλεδιάσκεψης/βιντεοκλήσης. Ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί για μια σειρά πιστοποιητικών και συναλλαγών του με τον ΕΦΚΑ χωρίς να χρειαστεί να μεταβεί στο κοντινότερο υποκατάστημα του Φορέα. Ως εκ τούτου, η νέα υπηρεσία διευκολύνει πρωτίστως τους κατοίκους νησιωτικών, ορεινών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και άτομα με αναπηρία που δυσκολεύονται να μετακινηθούν αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Από σήμερα, μέσω του myEFKAlive θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων (πλην της Κω που θα ενταχθεί στο σύστημα στις 10 Αυγούστου καθώς τα υποκαταστήματα της βρίσκονται σε διαδικασία συγχώνευσης). Ειδικά για ασφαλισμένους σε ακριτικά ή απομακρυσμένα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου δεν λειτουργούν υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, θα μπορούν πλέον να διεκπεραιώνουν αρκετές από τις συναλλαγές τους με τον Φορέα, χωρίς να χρειάζεται να ταξιδεύουν από νησί σε νησί για να εξυπηρετηθούν.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να ενταχθούν στην υπηρεσία το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας, καθώς και τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας και εντός του 2022 να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας.

Η διαδικασία είναι εύκολη και απλή. Μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) ή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και με την χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISnet, ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ώρα και ημέρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού θα συνδεθεί με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ με τηλεδιάσκεψη/βίντεοκλήση προκειμένου να αιτηθεί πιστοποιητικά κι επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι δυο υπουργοί συνομίλησαν μέσω βιντεοκλήσης με 6 εκπαιδευμένους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ- χειριστές της υπηρεσίας myEFKAlive- σε Ρόδο, Τήνο, Σύρο, Κάλυμνο, Νάξο και Κάρπαθο αντίστοιχα. Στη συνέχεια έγινε χρήση της υπηρεσίας σε πραγματικό χρόνο από πολίτη στο ακριτικό Καστελόριζο και από πολίτη στην νήσο Ηρακλειά των Μικρών Κυκλάδων. Μέσα σε μόλις λίγα λεπτά εξέδωσαν το έγγραφο που χρειάζονταν και το παρέλαβαν στο email τους, χωρίς να απαιτείται μετακίνηση σε γειτονικά νησιά.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Η ενεργοποίηση, από σήμερα, της ψηφιακής υπηρεσίας myEFKAlive ξεκινώντας από τους νησιώτες μας στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες, παρέχει στους πολίτες αυτό που δικαιούνται. Ποιοτική, ευρωπαϊκού επιπέδου, εξυπηρέτηση, χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Αυτό φιλοδοξούμε να πετύχουμε συνολικά στον ΕΦΚΑ, ώστε να γίνει ένας οργανισμός με δομή, σύστημα και ψηφιακές λειτουργίες που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τόσο των πολιτών αλλά και των υπαλλήλων του. Θέλουμε ο ΕΦΚΑ να σταματήσει να είναι πλέον ο φτωχός συγγενής της Δημόσιας Διοίκησης.

Η νέα αυτή υπηρεσία επιτρέπει σε έναν ασφαλισμένο να συνδιαλλαγεί σε πραγματικό χρόνο με υπάλληλο του ΕΦΚΑ από το σπίτι ή το γραφείο του, από το κινητό ή τον υπολογιστή του. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να μετακινηθεί ή να ξοδέψει χρόνο ή χρήματα για να ταξιδέψει από το χωριό στην πόλη ή από το ένα νησί στο άλλο για να βρει το κοντινότερο τοπικό υποκατάστημα. Διευκολύνουμε λοιπόν πρωτίστως τους συμπολίτες μας με αναπηρία, τους κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ. Και θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη και τα στελέχη του Υπουργείου του για την σημαντική αρωγή τους στην επιτυχή υλοποίηση της νέας αυτής υπηρεσίας.

Η υπηρεσία myEFKAlive θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες συναλλαγών και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα. Τέλος του μήνα θέτουμε σε λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων του. Ενισχύουμε και αυξάνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, που επιτρέπουν κάθε μήνα πάνω από 1 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές. Μονιμοποιούμε και διευρύνουμε τα ηλεκτρονικά ραντεβού. Ενισχύουμε τη συνεργασία του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ – ήδη έχουν γίνει 44.000 συναλλαγές τους τελευταίους δυο μήνες.

Εκσυγχρονίζουμε τον ΕΦΚΑ ρίχνοντας όλα τα όπλα στη μάχη. Διότι οι πολίτες έχουν δικαίωμα να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά και συνεχίζουμε τις προσπάθειες ώστε να το πετύχουμε για όλες και για όλους».

Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε: «Με το Υπουργείο Εργασίας έχουμε πολύ στενή συνεργασία, είμαστε αρωγοί στο έργο αυτής της μεγάλης προσπάθειας ψηφιακού μετασχηματισμού. Το myEFKAlive είναι η τηλεδιάσκεψη στην εξυπηρέτηση του πολίτη, είναι ένα εργαλείο ενδυνάμωσης κι έχουμε δει την εφαρμογή του σε άλλες υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου, στα ΚΕΠ, την ΑΑΔΕ, τον ΟΑΕΔ, στα προξενεία. Ξεκινάμε από εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη, από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα και στην πορεία θα επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, απλουστεύουμε διαδικασίες αλλά και διευρύνουμε υπηρεσίες του eΕΦΚΑ.

Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στη Διοίκηση του ΕΦΚΑ όσο και στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης για την υπηρεσία τηλεδιασκέψεων με τον φορέα. Οι πολίτες θα έχουν στην πράξη την ευκαιρία να διαπιστώσουν πόσο φιλική στο χρήστη είναι η υπηρεσία. Άλλωστε, ο σχεδιασμός όλων των ψηφιακών υπηρεσιών από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης γίνεται με γνώμονα τον πολίτη και τις ανάγκες του και για εμάς είναι πολύτιμη η εμπειρία του χρήστη από την υπηρεσία.

Η τεχνολογία, γενικά, εξυπηρετεί τους πιο αδύναμους, δεν κάνει διακρίσεις και μειώνει τις ανισότητες. Σήμερα ξεκινάμε το myEFKAlive από τους νησιώτες μας. Όλα αυτά είναι ένα κομμάτι ενός βηματισμού που οριοθετεί ένα κράτος κι έναν ΕΦΚΑ φιλικό απέναντι στον πολίτη. Και πιστέψτε με, είναι απολύτως εφικτό».

Ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου, δήλωσε: «Η λειτουργία της νέας ψηφιακής υπηρεσίας «myEFKAlive» που ξεκινά σήμερα, αποτελεί μία ακόμη σημαντική μεταρρύθμιση που έχει στον πυρήνα της την ουσιαστική και άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να μπορεί να επικοινωνήσει με υπάλληλο του ΕΦΚΑ από το σπίτι ή το γραφείο του, χωρίς περιττές μετακινήσεις.

Χωρίς να ισχυρισθώ ότι ο ελληνικός δημόσιος τομέας είναι υπόδειγμα αποτελεσματικότητας, νομίζω ότι, όπως συχνά υπενθυμίζει ο καλός συνάδελφός μου από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, Στέφανος Τραχανάς, «Ποιότητα και Δημόσιο δεν είναι έννοιες ασυμβίβαστες». Σε αυτή την κατεύθυνση πορευόμαστε σαν κυβέρνηση και σε αυτή θα παραμείνουμε αταλάντευτα.

Αυτή είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση και η χώρα μας έχει μεγάλη ανάγκη μεταρρυθμίσεων. Ο χρόνος για μεταρρυθμίσεις δεν σταματά ποτέ. Για να αναφερθώ σε δύο άλλες σημαντικές μεταρρυθμίσεις που εμπίπτουν στο πεδίο των αρμοδιοτήτων μου, αυτές τις μέρες εισάγεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης, ενώ ήδη έχει αναρτηθεί για δημόσια διαβούλευση η προκήρυξη για την κωδικοποίησης της, ιδιαίτερα περίπλοκης στη χώρα μας, ασφαλιστικής νομοθεσίας. Και στις δύο περιπτώσεις τα οφέλη για τους ασφαλισμένους θα είναι μεγάλα.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη και τα στελέχη του Υπουργείου του για την σημαντική αρωγή τους στην επιτυχή υλοποίηση του myEFKAlive. Ήδη, βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σχεδιάζουμε συνεργασίες σε νέα πεδία με απώτερο στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων».

Οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ που θα παρέχονται, σε πρώτη φάση, μέσω του myEFKAlive στους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων είναι:

  1. Επίδομα ασθενείας
  2. Επίδομα μητρότητας
  3. Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
  4. Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)
  5. Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
  6. Ασφαλιστική Ικανότητα
  7. Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ
  8. Απογραφή Ασφαλισμένου
  9. Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης (ΕΚΑ)
  10. Βεβαίωση Απογραφής
  11. Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
  12. Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης.

Το προσεχές χρονικό διάστημα θα ενταχθούν και νέες υπηρεσίες στο myEFKAlive για να καλυφθεί το μεγαλύτερο κομμάτι των συναλλαγών με τους πολίτες.

Η παρουσίαση της υπηρεσίας πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Διοικητή του ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή, του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνου Τσακλόγλου, του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, της Γενικής Γραμματέως Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Εργασίας Παυλίνας Καρασιώτου και των αρμόδιων Υποδιοικητών Αλέξανδρου Βαρβέρη και Νίκου Παγώνη. Παρόντες στην εκδήλωση ήταν υπηρεσιακά στελέχη του ΕΦΚΑ και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που συνεργάστηκαν για την επιτυχή υλοποίηση της υπηρεσίας.

Η υπηρεσία δημιουργήθηκε με απόφαση των αρμοδίων Υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιου για θέματα απλούστευσης διαδικασιών Γιώργου Γεωργαντά. Λειτουργεί στα πρότυπα των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών ραντεβού για τα ΚΕΠ (myKEPlive), τον ΟΑΕΔ (myOAEDlive), τα προξενεία (myConsulLive) και τις ΔΟΥ (myAADElive) και υλοποιήθηκε με την συνεργασία της Γενικής Γραμματέως Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Παυλίνας Καρασιώτου, των υποδιοικητών του e-ΕΦΚΑ κ. Αλέξανδρου Βαρβέρη και κ. Νίκου Παγώνη, του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου και του Γενικού Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδα Χριστόπουλου.

Ιουλ 15

Τα ΚΕΠ έχουν μπει δυναμικά στην εξυπηρέτηση του πολίτη για υπηρεσίες του ΕΦΚΑ - 44.000 συναλλαγές για υπηρεσίες του ΕΦΚΑ μέσω των ΚΕΠ – Κοινή επίσκεψη Χατζηδάκη – Γεωργαντά στο ΚΕΠ Νέας Ιωνία

Επίσκεψη στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) Νέας Ιωνίας πραγματοποίησαν σήμερα ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς προκειμένου να δουν από κοντά την λειτουργία των ψηφιακών υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ που διεκπεραιώνονται μέσω των ΚΕΠ.

Οι 13  νέες ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται μέσω  των ΚΕΠ δρομολογήθηκαν τον περασμένο Μάρτιο με κοινή απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά και αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, η έκδοση ασφαλιστικής ικανότητας, η βεβαίωση απογραφής ή η ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας, είναι μεταξύ των υπηρεσιών που εδώ και λίγους μήνες παρέχονται στους πολίτες και από τα ΚΕΠ με ταχύτητα και χωρίς ταλαιπωρία. Είναι ενδεικτικό πως τους τελευταίους δύο μήνες έχουν γίνει περισσότερες από 44.000 συναλλαγές μέσω των ΚΕΠ γι’ αυτές τις 13 ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Παράλληλα έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας από τα 2 υπουργεία με στόχο να εκσυγχρονιστούν το σύνολο των διαδικασιών των πρώην ασφαλιστικών ταμείων που είχαν ενταχτεί στα ΚΕΠ. Ήδη από τις 272 διαδικασίες έχουν καταργηθεί οι 68 ενώ πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η διοικητική εκκαθάριση όλων των διαδικασιών αρμοδιότητας του e-ΕΦΚΑ.

Σημειώνεται πως μετά την επίσκεψη στο ΚΕΠ, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κ. Χατζηδάκης επισκέφθηκε αιφνιδιαστικά και τον ΕΦΚΑ Νέας Ιωνίας. Ο κ. Χατζηδάκης συνομίλησε τόσο με υπαλλήλους όσο και πολίτες που εξυπηρετούνταν στο συγκεκριμένο υποκατάστημα.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Βασική μας προτεραιότητα στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών και προχωρούμε με σχέδιο και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να το πετύχουμε. Σήμερα, εδώ στο ΚΕΠ της Νέας Ιωνίας, διαπίστωσα πως η συνεργασία του e-ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ αποδίδει πράγματι καρπούς. Οι πολίτες διευκολύνονται και εξυπηρετούνται γρηγορότερα και αυτό φαίνεται από τις συναλλαγές που γίνονται καθημερινά στα ΚΕΠ. Κυρίως όμως εξυπηρετούνται και εκείνοι οι συμπολίτες μας που δεν έχουν κοντά τους κάποιο υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ, αλλά έχουν κοντά τους ΚΕΠ ή όσοι δεν γνωρίζουν ακόμα πώς να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω της ιστοσελίδας του e-ΕΦΚΑ.

Δεν σταματάμε όμως εδώ. Μέσα στον Ιούλιο, βάζουμε μπροστά ένα μηχανισμό που θα αλλάξει το τοπίο, αξιοποιώντας και τις νέες, ψηφιακές τεχνολογίες. Πρώτον το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου – άρα και του e-ΕΦΚΑ- που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, χωρίς χρέωση των πολιτών. Δεύτερον, τη νέα υπηρεσία myEFKAlive που θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στις επόμενες ημέρες. Και τρίτον, τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που ήδη διαθέτει ο ΕΦΚΑ και που πρόκειται να αυξηθούν τους επόμενους μήνες. Οι πολίτες δικαιούνται να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά και είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή».

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, δήλωσε: «Στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνηση, με τον Υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη έχουμε από την πρώτη στιγμή θέσει έναν κεντρικό στόχο: την υλοποίηση πολιτικών που διευκολύνουν στην πράξη τη ζωή των Ελλήνων πολιτών, την ενδυνάμωση τους μέσω της τεχνολογίας, τη διαρκή αναβάθμιση των δημοσίων υπηρεσιών. Προς επίτευξη αυτών, έχουμε αναπτύξει σειρά κοινών πρωτοβουλιών με το Υπουργείο Εργασίας και τον Υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, στις οποίες περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων,  η επικαιροποίηση του συνόλου των διαδικασιών αρμοδιότητας ΕΦΚΑ, που είχαν ενταχτεί στα ΚΕΠ. Στόχος μας, οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους μέσω εναλλακτικών καναλιών είτε ψηφιακά, μέσω του gov.gr και του e-EΦΚΑ είτε μέσω των φυσικών καταστημάτων του ΕΦΚΑ και των ΚΕΠ. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι απαιτείται προκειμένου η καθημερινότητα όλων ανεξαιρέτως των πολιτών να γίνεται διαρκώς  ευκολότερη».

Υπενθυμίζεται πως οι 13  ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται και μέσω των ΚΕΠ είναι οι εξής:

  1. Εκτύπωση μηνιαίου ή ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος συνταξιούχου
  2. Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους
  3. Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθενείας
  4. Βεβαίωση προϋπηρεσίας για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  5. Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
  6. Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας
  7. Βεβαίωση απογραφής
  8. Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών
  9. Ασφαλιστική ικανότητα
  10. Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση
  11. Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας και επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών
  12. Αίτηση για αμφισβήτηση οφειλής κατά τη διαδικασία του Ν. 4554/2018
  13. Ενημέρωση ασφαλισμένων για συμβάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 39 του Ν. 4387/2016 (Δελτία Παροχής Υπηρεσιών)

Επιπλέον υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ που παρέχονται μέσω των ΚΕΠ είναι οι εξής:

  • Έκδοση ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλειας-ασθενείας
  • Υποβολή αίτησης για παροχή εξόδων κηδείας
  • Έκδοση βεβαίωσης συντάξεων για φορολογική χρήση
Ιουλ 14

Έξυπνα μέτρα στήριξης στην μετά κορωνοϊό εποχή για την αγορά εργασίας - Ομιλία στο 8ο Στρατηγικό Συνέδριο: «Επενδύσεις στην Ελλάδα και Αναπτυξιακή Προοπτική»

Ο κορωνοϊός δεν επηρεάζει μόνο την καθημερινότητά μας, δημιουργεί και ένα νέο σκηνικό για την επόμενη μέρα στην αγορά εργασίας για το οποίο προετοιμαζόμαστε από τώρα. Τα μέτρα στήριξης για τη μετάβαση, το νέο πλαίσιο για την τηλεργασία που θεσπίστηκε με το νόμο για την Προστασία της Εργασίας, αλλά και αποτελεσματικές πολιτικές κατάρτισης στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας.

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στο 8ο Στρατηγικό Συνέδριο: «Επενδύσεις στην Ελλάδα και Αναπτυξιακή Προοπτική» και υπενθύμισε τα μέτρα που έχουν ληφθεί για το επόμενο διάστημα: επέκταση του προγράμματος ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ μέχρι τον Σεπτέμβριο «ώστε να διευκολύνουμε την προσαρμογή των επιχειρήσεων και των εργαζομένων», ειδικά μέτρα στήριξης για τους εποχικούς εργαζόμενους στον κλάδο του Τουρισμού, αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζει ο συγκεκριμένος κλάδος και ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, με κονδύλια από το τρέχον και το νέο ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους λαμβάνοντας υπόψη την πορεία της πανδημίας, παράλληλα όμως έχουμε καταστήσει ξεκάθαρο ότι δεν σκοπεύουμε να λάβουμε ξανά οριζόντια μέτρα», σημείωσε ο υπουργός.

«Καθώς βγαίνουμε από την πανδημική κρίση, η επαναφορά της κανονικότητας αποτελεί την επόμενη μεγάλη πρόκληση», πρόσθεσε. Τόνισε ωστόσο ότι μιλάμε για μια νέα κανονικότητα, αρκετά διαφορετική από εκείνη που υπήρχε πριν την πανδημία, η οποία λειτούργησε ως καταλύτης για πολλές από τις αλλαγές που είχαν ήδη ξεκινήσει στην αγορά εργασίας με την ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση, την παγκοσμιοποίηση και τις δημογραφικές μεταβολές.

Ο υπουργός ανέφερε ως παράδειγμα το παράδοξο φαινόμενο οι επιχειρήσεις στον κλάδο της εστίασης να δυσκολεύονται σήμερα να βρουν προσωπικό. «Είτε η εξήγηση είναι η νέα πραγματικότητα με τα επιδόματα, είτε ότι οι υπάλληλοι αυτοί βρήκαν εν τω μεταξύ δουλειά αλλού, είτε οτιδήποτε άλλο, το φαινόμενο αυτό είναι μια πραγματικότητα που κανείς δεν προέβλεψε. Και δεν είναι μεμονωμένο. Συνολικά 8 στις 10 επιχειρήσεις στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν δυσκολία κάλυψης κενών θέσεων εργασίας. Και πριν την πανδημία 6 στις 10 επιχειρήσεις αντιμετώπιζαν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Επιχειρήσεις ζητούν εργαζομένους σε τομείς που δεν υπάρχει προσφορά και άνεργοι ζητούν δουλειά σε τομείς που δεν υπάρχει ζήτηση. Το χάσμα ανάμεσα στις δεξιότητες που δίνει το σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης από τη μιά και αυτές που ζητάει η αγορά από την άλλη είναι το μεγαλύτερο στην Ε.Ε. και η πανδημία το ενέτεινε», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Αναφέρθηκε επίσης:

– Στην τηλεργασία, η οποία το 2017 στην Ελλάδα περιοριζόταν μόνο στο 1,7% των εργαζομένων, ποσοστό που κατά την περίοδο της πανδημίας αυξήθηκε στο 25%. «Μεταβαίνουμε προς ένα νέο υβριδικό μοντέλο εργασίας. Για να λειτουργήσει αυτό το μοντέλο χρειάζεται να υπάρχει κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο που να προστατεύει τους εργαζόμενους χωρίς όμως να ακυρώνει στην πράξη τα σημαντικά πλεονεκτήματα της τηλεργασίας», τόνισε.

– Στην αυτοματοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη που καθιστούν τις ψηφιακές δεξιότητες απαραίτητες ακόμα και για τις πιο «απλές» δουλειές.

– Στο γεγονός ότι η νέα γενιά ζητά ευελιξία στο εργασιακό περιβάλλον και τις άδειες, μεγάλη συμμετοχή γυναικών στην αγορά εργασίας, ποικιλομορφία στο εργασιακό περιβάλλον. «Αν θέλουμε οι νέοι και οι νέες να μην αναζητούν ένα «καλύτερο μέλλον» στο εξωτερικό, τότε θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα μπορούν να βρουν στη χώρα μας τις συνθήκες εργασίας που επιθυμούν», είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Επεσήμανε εξάλλου ότι οι τρεις βασικοί πυλώνες στους οποίους κινείται το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την επόμενη μέρα είναι ο νόμος για την Προστασία της Εργασίας που ψηφίστηκε πρόσφατα, το νομοσχέδιο για την μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης και ο εκσυγχρονισμός του ΟΑΕΔ σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του συστήματος κατάρτισης και επανακατάρτισης.

«Καθώς βγαίνουμε από την πανδημική κρίση», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης, «και προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα βρισκόμαστε ενώπιον δύο επιλογών: Η μία είναι να δίνουμε μάχες οπισθοφυλακών προσπαθώντας να καθυστερήσουμε τις αλλαγές που έρχονται. Η κυβέρνηση της ΝΔ αλλά και εγώ προσωπικά έχουμε κάνει διαφορετική επιλογή: Να κινηθούμε μπροστά, αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται».